Odwiedza Nas

Odwiedza nas 4 gości oraz 0 użytkowników.

Warto odwiedzić

Diecezja Sandomierska

Imieniny

Dzisiaj jest: 18 Kwiecień 2024    |    Imieniny obchodzą: Apoloniusz, Bogusława, Bogusław

Pielgrzymka do Przemyśla

Pielgrzymka do PrzemyślaW dniu 28 czerwca 2014 r. odbyła się pielgrzymka z naszej parafii do Przemyśla, którą zorganizował ks. proboszcz Rafał Borycki. Ten wyjątkowy dzień rozpoczął się o godz. 500 wyjazdem z parkingu przy kościele. Piękny poranek, idealne warunki do podróżowania. Pielgrzymka, oprócz walorów czysto poznawczych, takich jak zwiedzanie zabytków kultury chrześcijańskiej i zabytków architektury miała przede wszystkim na celu pogłębienie naszej wiary oraz bliższe zespolenie naszej wspólnoty parafialnej.

Autobusem PKS z Ostrowca Św. Przejechaliśmy kolejno przez Opatów, Sandomierz, Stalową Wolę, Nisko, Rudnik n/Sanem, Leżajsk, Jarosław. O godz. 8 30 byliśmy już w Przemyślu. Tu z przewodnikiem rozpoczęliśmy zwiedzanie miasta. Przemyśl, miasto kresowe to jedno z najstarszych miast w Polsce, położone malowniczo po obu stronach rzeki San. Ważny węzeł komunikacyjna, duża graniczna stacja kolejowa, miasto kilku wyznań i obrządków. Liczne zabytki w samym mieście i jego sąsiedztwie (zamek w Krasiczynie, słynna Kalwaria Pacławska), Zamek Kazimierzowski, Pałac Lubomirskich, Architektura Rzymsko – Katolicka, wieża zegarowa, forty twierdzy Przemyśl, bunkry linii Mołotowa, liczne cerkwie, słynne muzeum dzwonów i fajerek.

Z przewodnikiem ok. godz. 9 00 wyjechaliśmy na Kopiec Tatarski. Po drodze przejechaliśmy obok cmentarzy żydowskiego, wojskowego, żołnierzy rosyjskich, niemieckich i austriackich. Z kopca Tatarskiego roztaczała się przed nami przepiękna panorama na miasto Przemyśl z widocznym na horyzoncie pograniczem, do którego jest tylko 14 km. Następnie zeszliśmy przez Park Miejski do Zamku Kazimierzowskiego. Na zamku zwiedzaliśmy dziedziniec, sale zamkowe, niezwykłe lochy zamku, a także podziwialiśmy widok na Przemyśl z baszt zamkowych. Kolejnym punktem było zwiedzanie przemyskiej starówki z licznymi kościołami min; kościół Karmelitów, Archikatedra Przemyska, w której odbyła się msza wita, Katedra Grecko Katolicka, pomnik Jana Pawła II, pomnik Orląt Przemyskich oraz pomnik niedźwiedzicy na rynku, przy którym zakończyliśmy nasza wspólną wędrówkę z przewodnikiem.

Obiad, spacer po starówce były ostatnim punktem programu naszej pielgrzymki w tym pięknym kresowym mieście. Na „deser” ks. proboszcz zafundował nam godzinny spacer w Arboretum w Belestraszycach k/Przemyśla. Arboretum to obszar, na którym uprawiane sa drzewa, krzewy, krzewinki, kwiaty do celów naukowych i hodowlanych. Ks., Rafał zaprosił nas także w drodze powrotnej do Niska, gdzie sprawował posługę duszpasterską. Do Biskupic wróciliśmy o godz. 2130, gdzie przywiał nas deszcz. Umocnieni wiarą i nadzieja dziękujemy ks. proboszczowi za udaną ze wszech miar pielgrzymkę i mając nadzieje na liczniejszy udział naszych parafian, czekamy na następną.

Opracowanie: Andrzej Jędrzejewski

w październiku: 1000, 1200, 1700

w dni powszednie: 1800

Ofiara na Kościół

Drodzy Goście jeśli chcecie wesprzeć finansowo dokończenie budowy naszego Kościoła prosimy o wpłatę dowolnej kwoty na poniższe konto: